„Sidabrinė linija“ – draugystė ir bendravimas telefonu

Kas yra „Sidabrinė linija“?
„Sidabrinė linija“ yra nemokama
draugystės ir bendravimo telefonu
paslauga garbaus amžiaus žmonėms,
suteikianti galimybę turėti
„telefoninį draugą“, kuris reguliariai
paskambina, pasidomi, kaip sekasi,
kaip žmogus jaučiasi, ar pasiūlo
pagalbos. Ilgainiui ši pokalbių linija
turėtų tapti nacionaline pagalbos
garbaus amžiaus žmonėms linija,
teikiančia reikiamą pagalbą ir informaciją
bei nukreipiančia į kitas,
specializuotą pagalbą teikiančias,
organizacijas. Vis dėlto, svarbiausia
„Sidabrinės linijos“ veikla išliks ta
pati – senoliai turės galimybę pasikalbėti
su draugais ir bendraminčiais
jiems rūpimomis temomis.

Pasak vienos iš „Sidabrinės linijos“ įkūrėjų Kristinos Čiuželienės, pripažinimas, jog garbaus amžiaus žmonės turi turėti galimybę nuoširdžiai ir maloniai pasikalbėti su žmogumi, kuriam rūpi, neturėtų būti laikomas nerūpestingos visuomenės bruožu. Priešingai, faktas, kad šie natūralūs žmogiški poreikiai yra tenkinami, turėtų būti laikomas indikatoriumi, jog visuomenė pradeda traktuoti vienatvę ir atskirtį, kaip ir tai patiriančius garbaus amžiaus žmones, su pagarba, kurios jie nusipelnė.
„Mes puikiai suprantame, jog dėl nenoro apkrauti savo šeimą ir gimines bei neužtikrintumo dėl savo vaidmens ir naudos visuomenėje, garbaus amžiaus žmonėms yra labai sunku pripažinti, jog yra vieniši. Dėl to siūlome ne kovą su vienišumu, o galimybę surasti draugą, su kuriuo galima tiesiog nuoširdžiai pasikalbėti,“ – pasakojo K. Čiuželienė.
Žinojimas, jog visuomet yra žmogus, sutartu laiku pasiruošęs šiltam ir draugiškam pokalbiui, daugeliu atvejų yra itin svarbus ir gali padaryti didžiulį poveikį garbaus amžiaus žmonių gyvenime. Tai gali tapti paskata prisijungti prie vietinių bendruomenės grupių ir veiklų, užsiimti pamirštais hobiais, rasti naujo įkvėpimo ir tikėjimo gyvenimu.

Kuo „Sidabrinė linija“ skiriasi nuo kitų pagalbos linijų?
„Sidabrinėje linijoje“ pokalbiai visuomet vyksta su tuo pačiu pašnekovu. Tai užtikrina artimą ir šiltą ryšį bei nuoširdžią draugystę. Viena iš esminių „Sidabrinės linijos“ veiklos ypatybių yra pokalbio porų suderinamumas, t.y. siekiame, kad pokalbio dalyvius sietų tie patys interesai, patirtys, išgyvenimai. Tikime, kad tai efektyviausias būdas užmegzti naują ir ilgalaikę draugystę. Kitose pagalbos linijose kaskart atsiliepia vis kitas savanoris, jis suteikia emocinę pagalbą „čia ir dabar“, tačiau nesiekia su tuo pačiu pašnekovu sukurti ilgalaikio ir tęstinio ryšio.

Iš kur vienišas senolis sužino apie „Sidabrinę liniją“?
Visi mums skambinantys senoliai labai myli gyvenimą ir mėgsta bendrauti. Todėl susiklosčius aplinkybėms, kai šalia nebėra  artimųjų ar draugų, mielai renkasi bendravimą telefonu su bendraminčiais. „Sidabrinės linija“ siekia parinkti tokius pašnekovus, kurių pasauliai būtų labai artimi, tuomet ir bendravimas tampa lengvas, malonus, įdomus ir prasmingas. Informacijos apie „Sidabrinę liniją“ senoliai gauna iš gyvenamosios vietos socialinės paramos centrų, seniūnijų, mūsų informacinio partnerio LRT, spaudos leidinių, viešųjų bibliotekų ir pan. Žmonės skambina, registruojasi ir sutaria dėl jiems tinkamo būsimojo pokalbių laiko. Pokalbių trukmė ir dažnis nėra ribojami, jei abiem pokalbio dalyviams tai yra priimtina.

Kaip vyksta bendravimas? Ar senoliai kalbasi su savanoriais, ar ieško bendraamžių draugų, kurie taip pat kreipiasi į „Sidabrinę liniją“?
Registruotis į „Sidabrinę liniją“ gali tiek pats senolis, tiek jo artimieji ar prižiūrintys ir lankantys savanoriai, socialiniai darbuotojai. Mes bet kuriuo atveju siekiame po to pasikalbėti ir su pačiu senoliu, jeigu jį užregistravo kas nors kitas. Kartasi pasitaiko, kad vaikai užregistruoja, o senoliai nieko nenori apie tai girdėti.

Registracijos ar paskesnių pokalbių metu mes siekiame išsiaiškinti, su kuo pašnekovai norėtų kalbėti: su vyru ar moterimi? kokio amžiaus? iš kokios Lietuvos vietos? Ką veikė anksčiau gyvenime? Kuo domisi? Su kokių pomėgių / interesų turinčiu asmeniu norėtų kalbėtis? Ir pan. Tai reikalinga tam, kad galėtume maksimaliai suderinti poras, jų interesus, kad draugystė galėtų užsimegzti nuo pirmo pokalbio ir tęstis per amžius.

Jeigu poreikiai yra gana įprasti ir paplitę, tuomet kitą pašnekovą surandame pakankamai greitai, nuo kelių dienų iki savaitės – naujų pašnekovų ratas plečiasi kiekvieną dieną. Jei poreikiai specifiniai, tuomet gali tekti palaukti ilgėliau, kol mes surasime analogiškus poreikius turintį pašnekovą.

Suradę pašnekovui porą mes bet kuriuo atveju dar kartą abiem patys paskambiname, pristatome būsimą pašnekovą, suderiname konkretų abiem tinkantį laiką, kuriuo reguliariai vyks pokalbiai ir, jei abiem viskas tinka, suformuojame pokalbio porą savo virtualiame skambučių centre. Visi pokalbiai inicijuojami automatiškai per šį centrą, nei viena iš pokalbio pusių neturi skambinti kitai – abi gauna skambutį. Todėl pašnekovams pokalbiai yra nemokami, o visas skambučių, administracines, reklamos, savanorių ruošimo ir kitas išlaidas finansuoja M. Čiuželio labdaros ir paramos fondas.

Jei ilgainiui kuriai nors iš pokalbio pusių pašnekovas nebetinka (nėra „chemijos“, vienai pusei rūpi dalykai, kurie nedomina kitos ir pan.), bet kuri iš pokalbio pusių gali vėl mums paskambinti ir paprašyti pakeisti pašnekovą. Tuomet ieškome naujo ir priskiriame naują. Pasitaiko atvejų, kad vyresnio amžiaus vyrai po kelių pokalbių pereina į atvirą „medžioklę“, dėl ko ne visos moterys jaučiasi patogiai. „Sidabrinė linija“ nėra tipinis pažinčių klubas – tai ne gyvenimo partnerio paieškos tarnyba, o TIK draugystės ir bendravimo TELEFONU paslauga. Kiekvienąkart su tuo pačiu asmeniu, su savo draugu.

Siekdami apsaugoti savo pašnekovų anonimiškumą (kita pusė žino tik vardą, miestą ir interesus), pokalbio pašnekovams nerekomenduojame keistis savo asmens duomenimis (telefono numeriais, adresais ir pan.). Ar bent jau skubėti tai daryti. Senoliai, žinoma, elgiasi kaip jiems reikia – vieni apsikeičia iškart, kiti – po kurio laiko. Vėliau būna, kad pašnekovams apsikeitus telefonais sulaukiame prašymų „padaryti bet ką, kad jis/ji pamirštų mano numerį“, todėl mes rekomenduojame neskubėti keistis, o pirma išties susidraugauti. Turime labai sėkmingų pokalbio porų, kurios jau „išėjusios“ iš „Sidabrinės linijos“ ir bendrauja betarpiškai tarpusavyje, kitos ir toliau bendrauja per „Sidabrinę liniją“, bet periodiškai susitinka.

Kodėl „Sidabrinė linija“?

Kiekvienas žmogus yra unikalus. Vieni pripažįsta esą vieniši, kiti – ne. Dalis garbaus amžiaus senolių nejaučia diskomforto dėl bendravimo trūkumo. Negali žmogui patarti daugiau bendrauti. Tačiau jei neapleidžia vienišumo jausmas, trūksta betarpiškos draugystės – „Sidabrinė linija“ visuomet išklausys ir padės. Juk šiltas ir nuoširdus pokalbis – tai, ko laukiame ir ką branginame kiekvienas.

Nemokamas telefonas registracijai ir pasiteiravimui: 8 800 800 20.

Prisidėti ir padovanoti senoliams pokalbį galima šiais būdais:

1. Siųsti SMS žinutę numeriu 1405, įrašius tekstą 1274. SMS žinutės kaina 2 EUR (auka – 1,5 EUR).

2. Aukojimo portale Aukok.lt skirti lėšų projektui „Sidabrinė linija“.

3. Tiesioginiu pavedimu į „Sidabrinės linijos“ projektą vykdančio M. Čiuželio labdaros ir paramos fondo sąskaitą LT977300010141345061 banke Swedbank, AB.

Ar šis straipsnis buvo naudingas?
Išreikškite savo nuomonę ir taip padėkite mums tobulėti!
Patiko
Nepatiko