Paruoškite automobilį vasarai

Asmeninį automobilį paruošti būtina kiekvienam sezonui – artėjant žiemai tai daugeliui atrodo savaime suprantama: juk tada reikia pakeisti padangas, langų skystį, į bagažinę įsimesti ledo grandiklį. Jau nuo kitos savaitės, pilnu pajėgumu įžengiant vasarai, į kai kuriuos procesus vairuotojai dar vis moja ranka: neva su žieminėmis padangomis važiuoti galima ištisus metus, o žieminis langų apiplovimo skystis funkciją atlieka ir vasarą.

Visgi specialistai su vairuotojų argumentais nesutinka ir įspėja apie dėl tokio elgesio gresiančias pasekmes.

Saugesnės – vasarinės padangos

„Automobilio paruošimas vasaros sezonui – eilė nesudėtingų procedūrų, kurias reikėtų atlikti po šaltojo metų laikotarpio. Vis tik vairuotojai kartais dalį procedūrų praleidžia dėl laiko ar finansų trūkumo, o vėliau nukenčia dvigubai – dėl netikėtai nutrūkusios kelionės ir / ar keliskart išaugusios remonto sąmatos. Mąstyti siūlau taip: jei automobilis naudojamas ištisus metus, tai ir jo priežiūrai skirti laiko reikia visais sezonais“, – teigia Autoplius.lt portalo komunikacijos vadovas Matas Buzelis.

Pirmiausia specialistas siūlo pasirūpinti, kad automobilis turėtų vasarines padangas. Į klausimą „ar tikrai vasarą reikia vasarinių padangų“ geriausiai atsako nepriklausomi bandymai, o vieni išsamiausių yra atliekami Didžiojoje Britanijoje įkurtos „Tyre reviews“ organizacijos.

Vienas naujausių „Tyre reviews“ testų – skirtingų tipų padangų palyginimas esant 15–18 laipsnių šilumai. Stabdant nuo 80 iki 8 km/val. ant šlapios kelio dangos vasarinėms padangoms užteko 33,97 metro, žieminėms – 34,82 m, o universalioms – 35,54. Ant sausos kelio dangos skirtumai didesni – vasarinėmis padangomis „apautą“ automobilį pristabdyti nuo 96 iki 8 km/val. pavyko nuvažiavus 36,2 metro, universaliomis – 41,65, o žieminėmis – 42,92 m. Skirtumas tarp vasarinių ir žieminių padangų atrodo nedidelis – vos daugiau nei 6 metrai. Tačiau tai – dviejų vidutinių pėsčiųjų perėjų plotis.

Investicija atsiperka

Saugumas nėra vienintelis argumentas, kodėl reikėtų naudoti vasarines padangas. Automobilis su jomis bus ekonomiškesnis nei su žieminėmis, važiuos tyliau, o pačios padangos dėvėsis lėčiau, todėl dviejų skirtingiems sezonams pritaikytų komplektų naudojimas pasiteisina ir finansine prasme.

„Automobilis yra ilgalaikis turtas, naudojamas ne vienerius metus, todėl ir jo eksploatavimo išlaidas reikėtų įsivertinti ilgalaikėje perspektyvoje. Dėl šios priežasties verta investuoti į kritinius aspektus – jei tam ir prireiks papildomų išlaidų šiuo metu, išskaidžius jas per keletą mėnesių, įmanoma susidėlioti stabilų finansinį planą ir, žinoma, apsidrausti nuo galimų daug rimtesnių išlaidų ateityje“, – teigia specializuoto banko „Bigbank“ Lietuvos filialo vadovas Rolandas Norvilas.

Skaičiuojama, jog automobilis su žieminėmis padangomis vartoja apie 10 proc. daugiau degalų nei vasarinėmis, o tai vieno sezono metu gali virsti šimtais eurų.

Smulkmenos, kurioms reikia skirti dėmesio

Artėjant vasarai, vien padangų pakeisti neužtenka – reikėtų skirti laiko ir dalį išlaidų nusimatyti kitiems būtiniems dalykams kaip valytuvai, langų apiplovimo skystis, aušinimo sistema, salono filtras.

„Nei į langų apiplovimo, nei į variklio aušinimo sistemas nereikėtų pilti vandens. Jis kalkėja ir dėl šios savybės sistemos gali būti užkištos, sugesti siurbliai ir kitos dalys. Taip vieną kartą sutaupant kelis eurus, galima prisidaryti bėdų, kurios kainuos kelis šimtus“, – aiškina M. Buzelis.

Tinkamai reikia pasirūpinti ir ventiliacija – pakeisti salono filtrą bei papildyti kondicionavimo sistemą šaltnešiu (freonu), atlikti jos dezinfekciją. Tai – kelias dešimtis eurų kainuojantys dalykai, tačiau jų nepadarius, komfortiška kelionė gali baigtis pačiu netikėčiausiu metu.

Linkę atsinaujinti

Antrasis metų ketvirtis – balandžio–birželio mėnesiai – statistiškai yra gausiausias Lietuvoje automobilių sandoriais. Praėjusiais metais jų įvyko daugiau nei 124 tūkst., augimo tendencija pastebima ir šiemet.

„Bigbank“ atstovas R. Norvilas pastebi, kad toks sezoniškumas gali atsirasti dėl atostogų planavimo: ruošdamiesi vasaros kelionėms, vartotojai įsivertina remonto įkainius ir reikalingą laiką, bei, vedini dar ir noro atsinaujinti, neretai įsigyja naują transporto priemonę. Finansų specialisto teigimu, vidutinė paskolos automobilio įsigijimui suma, lyginant su šaltuoju sezonu, vasarą paauga apie 10 proc. ir siekia beveik 6000 eur.

Apsisprendus atsinaujinti transporto priemonę ar įsigyti naują, R. Norvilas pataria neskubėti ir, prieš imant paskolą, palyginti bent trijų bankų pasiūlymus. Mažiausios palūkanos dar negarantuoja geriausios paskolos kainos, todėl specialistas siūlo atkreipti dėmesį į BVKKMN (bendrą vartojimo kredito kainos metinę normą) – būtent ji nurodo paskolos kainą, įskaičiuojant visus papildomus mokesčius.

„BVKKMN yra visos metinės su kreditu susijusios išlaidos: ne tik palūkanos, bet ir sutarties administravimo mokesčiai, komisiniai ir kiti. Lyginant skirtingų bankų pasiūlymus, reikia atkreipti dėmesį ne į palūkanas ar kažkurį kitą dydį, o būtent į BVKKMN“, – apibendrina finansų specialistas R. Norvilas.