Kelionė po užsienį automobiliu

Prasidėjus atostogų sezonui dalis lietuvių susiruošia savo automobiliu vykti poilsiauti į užsienį. Nors visi tikisi, kad jų kelionė praeis ramiai ir sklandžiai, o galvoje išliks tik patys geriausi įspūdžiai, kai kurios klaidos gali užprogramuoti išvyką nesėkmei.

Draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Transporto priemonių draudimo skyriaus vadovas Rimvydas Pocius teigia, kad dalis vairuotojų netinkamai pasirengia kelionei, tad atvykę į svečią šalį gali susidurti su problemomis. Ekspertas primena, į ką būtina atsižvelgti vykstant atostogauti automobiliu už Lietuvos ribų.

Pamiršta dokumentus

Jau beveik metus Lietuvoje galioja tvarka, kuria remiantis vairuotojai su savimi gali vežiotis tik asmens tapatybės dokumentą. Nors dalis vairuotojų naudojasi šiuo palengvinimu, tačiau, anot R. Pociaus, į užsienį susiruošusiems neapdairiems vairuotojams neretai tai sukelia papildomų rūpesčių.

„Dar ne visi vairuotojai žino, kad šis palengvinimas nesivežioti visų dokumentų galioja tik Lietuvoje – čia galime su savimi turėti tik asmens tapatybės kortelę ar pasą, bet išvažiavus į Latviją ar Lenkiją šių dokumentų vairuotojui jau nebepakanka“, – sako R. Pocius.

Draudiko atstovo teigimu, rizika tautiečiams į svečią šalį išvykti be reikalingų dokumentų padidėjo būtent nuo praėjusių metų liepos 1 d. įsigaliojus minėtai įstatymo pataisai. Ekspertas pabrėžia, kad vienas pirmųjų dalykų, kuriuo reikėtų pasirūpinti vykstant į užsienį, yra būtiniausi dokumentai.

„Susiruošęs atostogauti svečioje šalyje, su savimi vairuotojas privalo pasiimti ne tik asmens tapatybės dokumentą, bet ir galiojantį vairuotojo pažymėjimą, transporto priemonės registracijos ir techninės apžiūros dokumentus, privalomojo draudimo polisą („Žaliąją kortelę“). Tik šiuos dokumentus turėdami galėsite būti ramūs, kad išvengsite nemalonumų“, – pabrėžia R. Pocius.

Dėmesys transporto priemonei

Kitas svarbus etapas, be kurio negali apsieiti pasiruošimas kelionei į svetimą šalį, yra transporto priemonės patikra. Kaip akcentuoja R. Pocius, vienas elementariausių sprendimų yra patikėti automobilį profesionaliems mechanikams, kurie servise atliktų išsamią automobilio apžiūrą ir identifikuotų trūkumus.

„Automobilių serviso darbuotojai geriausiai gali pasakyti, kas transporto priemonėje jau dabar yra blogai ar kokie gedimai gresia artimiausiu metu. Todėl nereikėtų taupyti ir į automobilio būklės nustatymą pažiūrėti pro pirštus“, – pataria ekspertas.

Anot jo, net jei transporto priemonei neseniai atlikta techninė apžiūra, tai negarantuoja, kad viskas vis dar yra gerai. Draudimo eksperto teigimu, tik įsitikinus, kad transporto priemonė yra techniškai tvarkinga, galima išsiruošti į kelionę. Tačiau net ir tuo atveju būtina pasirūpinti keliais dalykais.

„Įsitikinkite, kad variklyje yra pakankamai tepalo, aušinimo ir kitų skysčių. Taip pat apžiūrėkite, ar dega visi žibintai, su savimi reikėtų turėti domkratą ir paruoštą atsarginį ratą, kad jame būtų tinkamas oro slėgis. Jei turite, pasiimkite ir atsarginius automobilio raktelius“, – vardija R. Pocius.

Atsargiai su navigaciniais prietaisais

Pasak draudiko atstovo, net ir pasirūpinus visais dokumentais bei automobilio technine būkle, negalima pernelyg atsipalaiduoti prie vairo. R. Pocius pabrėžia, kad dalis tautiečių atsiduria pavojingose situacijose vien dėl to, kad dėmesį nukreipia ne į vairavimą, o į navigacinį prietaisą.

„Šiuolaikinės technologijos iš tiesų labai palengvina keliones, nes įprastų žemėlapių jau nebereikia. Vis dėlto net ir naujausiais navigaciniais prietaisais visiškai pasikliauti nevertėtų, mat ne visais atvejais jie parodys jums tinkamą maršrutą. Tai tik pagalbininkas tikslui pasiekti“, – teigia R. Pocius.

Jis akcentuoja, kad navigacija gali ne tik paklaidinti, bet ir tapti avarijų priežastimi. Anot R. Pociaus, yra rimta grėsmė vairuotojams prarasti koncentraciją, kai dėmesys nuo vairavimo perkeliamas į navigacinį prietaisą, ypač kai jis pritvirtintas netinkamoje vietoje.

Dažnai navigacijos žemėlapiais naudojamasi telefonuose, kurie būna laikikliuose ne kelio matomumo lauke, todėl sekti važiavimo maršrutą tampa nesaugu.

„Esame fiksavę atvejų, kai mūsų klientai užsienio šalyje į eismo įvykį pateko būtent dėl navigacijos. Vairuotojai neslėpė, kad užsižiūrėję į ekraną nepastebėjo kelio pasikeitimų, ženklų ar kitų automobilių“, – perspėja R. Pocius.

Draudimo bendrovės atstovas pataria, kad norint išvengti problemų navigacija derėtų naudotis atsakingai, o prireikus įsijungti prietaiso garsinius signalus arba maršruto išvis ieškoti sustojus, kur tai padaryti leistina ir saugu.

Taip pat rekomenduojama dar prieš kelionę iš anksto peržiūrėti maršrutą, įsiminti svarbesnius posūkius ar sankryžas. Pats prietaisas turėtų būti pritvirtintas taip, kad netrukdytų matomumui.

Ar šis straipsnis buvo naudingas?
Išreikškite savo nuomonę ir taip padėkite mums tobulėti!
Patiko
Nepatiko