Žvilgančių, stiprių ir glotnių plaukų paslaptys

Jeigu kieno paklaustume, kas turėtų sudaryti laimingo žmogaus gyvenimą, tikriausiai sulauktume tokio atsakymo: du iš kelių komponentų – sveikata ir išvaizda. Ši dviejų dalių darna sudaro didelę dalį žmogaus pilnatvės. Užtikrintas jausmas dėl to, kaip atrodai, gali turėti teigiamos įtakos asmeninei sveikatai ir laimei. Plaukų išvaizda yra viena iš kūno reprezentatyviausių vietų, kuri gali parodyti, kaip stipriai save mylime, prižiūrime ir skiriame sau laiko. Išpuoselėti plaukai suteikia pasitikėjimą savimi, kuris yra būtinas, norint bendrauti su žmonėmis.

Tinkamos priemonės

Kai senstant plaukai praranda pigmentą, pilki ir balti plaukų tonai gali įgauti gelsvą atspalvį. Vandenyje ir ore esantys teršalai yra pagrindinė gelsvėjimo priežastis, ypač rūkantiesiems. Tačiau tokio tipo dėmių pašalinimas vyresniems žmonėms yra toks paprastas, kad užtenka giliai valomojo šampūno, kurio sudėtyje yra mėlyna ar violetinė spalva – ji efektyviai mažina geltoną atspalvį ant pilkšvų ar sidabrinį atspalvį turinčių plaukų.

Žmonės, turintys itin plonus, prigludusius plaukus, turėtų atkreipti dėmesį į produktus, kurie padeda pakelti plaukus nuo šaknų. Puikus pasirinkimas – apimties teikiantys šampūnai, geliai ir putos, kurie pakelia plaukus nuo šaknų ir suteikia purumą.

Mitybos įpročių įtaka plaukų išvaizdai

Bėgant metams, organizme vyksta daug pokyčių, kurie turi įtakos plaukų išvaizdai ir kurių negalime kontroliuoti, pavyzdžiui, genai, amžius ar hormonų veikla. Laimei, yra nemažai dalykų, kurie gali padėti susitvarkyti su netenkinančia plaukų būkle tiesiog pakeitus tam tikrus mitybos įpročius.

Migdolai, mandarinai, špinatai, lašiša, kiaušiniai ir avižiniai dribsniai – didelis įvairių vitaminų šaltinis, kurio, jei tik nesate alergiškas, vartojimas pastebimai pakeičia plaukų struktūrą į teigiamą pusę.

Vitamino C gausu citrusiniuose vaisiuose; vitamino E yra augaliniuose aliejuose, daržovėse, žuvyse; B12 – ikruose, krevetėse, lašišoje; geležis randama kepenėlėse ir jautienoje; omega-3 rūgščių gausu ikruose, linų sėmenyse, graikiniuose riešutuose.

Visi šie elementai skatina plaukų augimą, teikią stiprumą, sumažina slinkimą ir skilinėjimą.

Išsausėjusių plaukų priežiūra

Yra žinoma, kad ultravioletiniai saulės spinduliai gali gerokai pažeisti plaukų paviršiaus struktūrą – dėl šios priežasties jie tampa šiurkštūs, be to, taip blunka spalva, pasidaro sunku išsišukuoti, lūžinėja galiukai. Todėl, norėdami išvengti šių nemalonumų, dėvėkite galvos apdangalus, naudokite priemones, kurių sudėtyje yra apsauga nuo UV spindulių.

Verta atkreipti dėmesį, kad plaukų džiovinimas karšta oro srove taip pat sausina plaukus, todėl rinkitės vėsesnę funkciją. Sausas oras, chloras, esantis baseinuose, taip pat gali pažeisti plaukus, todėl reikėtų stengtis išvengti sąlyčio su tokiu vandeniu, dažnai nebūti kondicionuojamoje patalpoje.

Naudokite priemones, kurios atkuria drėgmės balansą – tinka šampūnai, balzamai, aliejai, serumai, svarbiausia, kad visų funkcija būtų drėkinamoji. Galima rinktis produktus, kurių sudėtyje yra įvairių maitinamųjų aliejų, tokių kaip arganų, makadamijų, kokosų. Taip pat tinka alavijo ekstraktas, kakavos sviestas. Tokias priemones geriausiai naudoti iki tol, kol plaukai pradės keisti savo struktūrą – vėliau jas pakeiskite kitomis.

Venkite produktų, kurių sudėtyje yra etanolio – šis alkoholių klasės junginys taip pat sausina plaukus.

Riebių plaukų priežiūra

Įprastai plaukų tipas priklauso nuo to, koks yra mūsų odos tipas, taigi, jeigu oda yra riebi – plaukai taip pat bus linkę dažniau susiriebaluoti. Žinoma, pasitaiko ir taip, kad oda yra ne tokia riebi, kokie atrodo plaukai.

Jeigu pastebėjote, kad jau kurį laiką plaukai riebaluojasi greičiau nei įprastai, reikėtų pagalvoti apie galimus sutrikimus, pavyzdžiui, padidėjusį cukraus kiekį kraujyje, skydliaukės problemas. Be to, plaukai labiau riebaluojasi dėl streso, tam tikrų vaistų vartojimo, nevisavertės mitybos, vitamino B grupės trūkumo.

Jeigu vargina dažnas plaukų riebumas, išbandykite šampūną su dilgėlių ekstraktu. Naudojant tokį šampūną plaukai ne tik ilgiau išliks švarūs, bet ir sustiprės, įgaus gražaus blizgesio bei purumo.

Atkreipkite dėmesį, kad plaukai dažniau riebaluojasi juos liečiant ir dažnai šukuojant, nes tuomet aktyvinama riebalinių liaukų veikla.

Dažnas plaukų plovimas, ypač karštu vandeniu, ne tik skatina greitesnį susiriebalavimą, bet ir gadina plaukų struktūrą, todėl geriau rinkitės vėsesnį vandenį.

Verta prisiminti:

• Stiprinkite plaukus naudodami įvairius aliejus, balzamus, kaukes – norint turėti sveikus, gražius ir žvilgančius plaukus, vien šampūno nepakanka;
• Žiemos metu naudokite maitinamąsias bei stiprinamąsias priemones, vasaros – drėkinamąsias bei apsaugančias nuo kenksmingų UV spindulių;
• Retkarčiais turėtumėte keisti naudojamas priemones tam, kad plaukai nepriprastų ir tinkamai įsisavintų reikiamus ingredientus;
• Riebiems plaukams naudokite šampūnus, kurie reguliuoja riebalinių liaukų veiklą. Pažeistiems, silpniems ir sausiems – maitinamuosius produktus;
• Venkite naudojimosi džiovintuvu, geriau leiskite plaukams išdžiūti natūraliai. Tai užtrunka (todėl susiplanuokite laiką), tačiau po kurio laiko tikrai pajausite skirtumą. Visgi, jeigu tenka naudoti džiovintuvą – darykite tai žemiausia temperatūra;
• Nepamirškite plaukų galiukų priežiūros – reguliarus jų kirpimas padeda išvengti suskilinėjusių galų;
• Nuolatinis garbanojimas suktukais ir žnyplėmis, tiesinimas, šukuosenų formavimas taip pat kenkia plaukams – taip jiems tenka nemažas krūvis;
• Dažnai nesiriškite, nesekite plaukų taip, kad jiems tektų įsitempti – taip pažeisite šaknis;
• Subalansuokite savo mitybą – valgykite daugiau vaisių ir daržovių, žuvies, mažiau gyvulinių riebalų, tai turės teigiamą įtaką ne tik plaukams, bet ir visai savijautai;
• Venkite streso, užsiimkite mėgstama veikla, mąstykite pozityviai – tai padės išvengti ir plaukų slinkimo, ir kitų įvairių ligų;
• Nepamirškite apsilankyti pas grožio specialistus – jie patars, kokios priemonės yra tinkamiausios jūsų plaukams ir padės pasiekti norimą rezultatą.

Otilija BURKŠAITĖ

Ar šis straipsnis buvo naudingas?
Išreikškite savo nuomonę ir taip padėkite mums tobulėti!
Patiko
Nepatiko