Paprasčiau ir greičiau

Per pirmą mėnesį, kai veikia eismo įvykių e-deklaravimo sistema, ja pasinaudojo apie 100 vairuotojų. Į nelaimes patekę eismo dalyviai teigia, kad elektroninės formos pildymas paprastesnis nei popierinės bei užima maždaug 2 kartus mažiau laiko.

Naujoje programėlėje vairuotojai raginami iš anksto susikurti paskyrą ir užpildyti duomenis, kad atsitikus eismo įvykiui deklaracijos pildymas būtų kuo trumpesnis.

„Pagrindinis e-deklaracijos privalumas yra tai, kad pildydamas ją vartotojas pereina visus žingsnius, kurie yra privalomi. Jam nereikia galvoti, ką ir kur turi rašyti – nepadaręs būtino veiksmo negali eiti pirmyn. Taip beveik visiškai eliminuojama klaidų tikimybė“, – naujovę komentavo Artūras Juodeikis, „Lietuvos draudimo” Žalų departamento direktorius.

Pildant e-deklaraciją vairuotojams reikia nurodyti eismo įvykyje dalyvavusių transporto priemonių valstybinius numerius, vairuotojų duomenis, įvykio laiką ir vietą. Programėlė padeda nubraižyti eismo įvykio schemą, tai iki šiol buvo iššūkis kai kuriems vairuotojams, ir leidžia įkelti nuotraukų.

Atsižvelgiant į pirmojo e-deklaracijos naudojimo mėnesio rezultatus, šią naujovę dažniau renkasi jaunesni vairuotojai, gyvenantys didmiesčiuose arba šalia jų. Daugiausia šių deklaracijų – net 60 proc. – užpildyta Vilniuje, 23 proc. – Kaune. Tačiau aptariamu laiku programėle pasinaudojo ir mažesnių miestų ir gyvenviečių – Ariogalos, Skuodo, Plungės, Jonavos – vairuotojai.

„Eismo įvykio deklaracija yra pagrindinis dokumentas, kuriuo remiamasi nustatant eismo įvykio kaltininką ir aplinkybes. Ją sudaro 15 punktų, kuriuos turi užpildyti abu eismo įvykio dalyviai. Kaskart vairuotojai turėdavo pildyti visus punktus ranka, tačiau po patirto streso tai padaryti trukdavo ilgai, įsiveldavo klaidų. „Lietuvos draudimas“ e-deklaravimą vertina kaip žingsnį, skirtą klientų patogumui“, – sakė A. Juodeikis.

„Lietuvos draudimas“ primena, kad pildyti e-deklaraciją galima, jei eismo įvykis įvyko Lietuvoje. Žalos atlyginimui ir eismo įvykio administravimui neturi jokios įtakos, kokiu būdu pateikta deklaracija. Svarbu yra tai, kad pildant e-deklaraciją visi duomenys automatiškai pateikiami draudimo bendrovei ir klientams nebereikia siųsti deklaracijų ir įvykio vietos nuotraukų, ką daryti tekdavo pildant popierinę formą. Tiek pildant elektroninę, tiek popierinę deklaraciją, jei kyla klausimų, rekomenduojama paskambinti į draudimo bendrovės skambučių centrą. Jei žalų ekspertai matys, kad e-deklaracijoje kažko trūksta, su eismo įvykio dalyviais bus susisiekta.

Draudimo bendrovės duomenimis, per metus pildoma daugiau kaip 33 tūkstančių popierinių eismo įvykio deklaracijų.

Taip pat skaitykite: