Brandžios odos masažas

Loreta Valatkevičienė

Senovėje masažas buvo viena pagrindinių senėjimą stabdančių procedūrų. Ar šiais laikais jis gali konkuruoti su grožio injekcijomis, plastinėmis procedūromis ir kitomis greito poveikio jauninamosiomis priemonėmis? Laiko įvertintas rankų masažas veidui, kaklui, dekoltė išlieka efektingu, kai atliekamas profesionaliai ir reguliariai. Tačiau ar masažas dar gali padaryti „stebuklų“ brandžiame amžiuje? Apie tai kalbamės su kosmetologe, Kauno kolegijos medicinos fakulteto kosmetologijos katedros lektore Loreta VALATKEVIČIENE.

MALONUS IR VEIKSMINGAS PRISILIETIMO MENAS

Oda yra didžiausias žmogaus organas, kuris senti pradeda jau nuo 25 metų. Šio sudėtingo biologinio proceso metu vyksta įvairūs struktūriniai ir funkciniai odos pokyčiai, kuriuos įvairiomis priemonėmis galima pristabdyti. Su amžiumi veido oda reikalauja vis daugiau priežiūros ir viena iš priemonių – masažas.

„Masažo pagrindas yra prisilietimas, jo vertė sveikatai pagrįsta medicininiais įrodymais, – apie nuo senų senovės įvertintą masažo naudą pasakoja L. Valatkevičienė. – Prisilietimas mažina dirglumą, depresiją, stiprina imunitetą, padeda lengviau ištverti fizinį ir dvasinį skausmą.“

Masažas, lyginant su kitomis estetinėmis grožio procedūromis, yra neskausmingas, suteikiantis malonių potyrių, veiksmingas odos priežiūros būdas.

KOKĮ MASAŽĄ PASIRINKTI?

Masažų įvairovė yra itin plati: klasikinis, japoniškas terapinis, limfodrenažinis, stangrinamasis, aromaterapinis, mioplastinis ir daugelis kitokių masažo technikų, kurias galima taikyti individualiai, atsižvelgiant į odos būklę ir norimą koreguoti problemą. Kiekviena technika turi savo ypatybes pagal amžių, tačiau bet kurio veido masažo tikslas yra tas pats – kuo ilgiau išsaugoti jaunystę ir odos grožį.

L.Valatkevičienė

Loreta Valatkevičienė

Klasikinis veido masažas nuo seno vertinamas kaip efektyvi priemonė, padedanti spręsti senstančios odos problemas: elastingumo sumažėjimą, raukšlių gilumą, drėgmės praradimą, odos papilkėjimą. Japoniško terapinio (dar kitaip žinomo kaip KOBIDO, reiškiančio „senovės grožio metodą“) veido masažo technika išsiskiria judesiais, stiprumu ir atlikimo laiku. Toks masažas efektyviai veikia senėjimo požymius, greičiau suteikia veidui stangrumo ir lygina raukšles, kadangi jo metu stimuliuojamos veido nervų galūnėlės, dėl ko pagerėja kraujotaka, limfotaka, todėl odos ląstelės gauna deguonies ir maitinamųjų medžiagų, šalinami toksinai. Masažo tikslas – paveikti veido „meridianus“ per akupunktūros taškus, kitaip tariant, subalansuoti vidinių organų ir emocijų būseną, skirti dėmesį bendram kūno ir audinių energijos sveikatinimui. Po procedūros iš karto matomas rezultatas. Šis nuo senovės vertinamas veido masažas – maloni, gaivinanti procedūra, kuri stimuliuoja kolageno gamybą, odos tonusą. „Tai ypač efektyvu esant sausai, riebiai odai, – tvirtina kolegijos dėstytoja. – Be to, šis masažas padeda atsikratyti pigmentinių senatvinių dėmių, raukšlių ir netgi galvos skausmų.“ Tačiau ji skatina rinktis tik savo darbą gerai išmanantį specialistą, nes šio masažo technika reikalauja ilgo, kantraus mokymosi ir praktikos.

MASAŽO NAUDA

Naudodamiesi veido, kaklo ir dekoltė masažu, galite atpalaiduoti įtemptus raumenis ir tonizuoti susilpnėjusius. Masažas padeda sutvirtinti veido formą, sumažinti raukšlių gylį, lyginti smulkias raukšlelės. Be to, masažo metu gerėja kraujotaka, limfos nutekėjimas, dėl ko odos ląstelės gauna daugiau maistinių medžiagų ir deguonies, be to, skatinama papildoma kolageno ir elastino gamyba. Tuo pačiu atsigauna odos atspalvis, mažėja paburkimas, oda sustangrėja bei pasitempia, lėtėja ir jos senėjimo procesai, geriau pasisavinamos naudojamų kosmetinių priemonių veikliosios medžiagos, dingsta nuovargio ženklai. Po masažo oda tampa minkštesnė, švelnesnė, žymiai elastingesnė, stangresnė, sudrėkinta ir pamaitinta, o veidas tarsi spinduliuoja. Galvojate, jog brandžiame amžiuje masažu to pasiekti neįmanoma? Pabandykite!

Ką jau bekalbėti apie vidinį pasitenkinimą, malonumą! Tai veikia nervų sistemą, nes gaminasi endorfinai – džiaugsmo, laimės ir malonumo hormonai. Drauge masažas mažina įtampą, atpalaiduoja, malšina stresą ir neigiamas emocijas, pakelia nuotaiką, pagerina miegą ir bendrą savijautą.

KELIOS SVARBIOS DETALĖS

Senėjimo procesas organizme prasideda maždaug nuo 25 metų, tad jau nuo tada tokios veido, kaklo ir dekoltė masažo procedūros turėtų tapti įprastu dalyku, jei norima efektingų pokyčių. Vyresniame amžiuje brandžiai odai rekomenduojama 8–10 seansų po kartą per savaitę. Vienkartiniai masažai suteiks mažiau pastebimą ir efektyvų bei trumpiau išliekantį rezultatą – nuo jauno amžiaus tai turėtų tapti grožio ritualu, prevencine senėjimo stabdymo priemone.

Kad veido masažas atitiktų lūkesčius, turite atidžiai pasirinkti specialistą. Pageidautina, kad kosmetologė turėtų medicininį išsilavinimą, patirtį ir rekomendacijas, tai yra teigiamus darbo rezultatus būtų galima pamatyti, kaip sakoma, iš pirmų rankų – pažįstamų, kolegų ar draugų veiduose.

Kosmetologė L. Valatkevičienė įspėja, jog veido masažo atlikti negalima, jei yra infekciniai ar alerginiai bėrimai, daug apgamų, esant nudegimams, pažeistam odos vientisumui, veido nervų uždegimui (neuritui). Jei yra trapios paviršinės kraujagyslės, specialistas parenka tinkamą masažo rūšį ir techniką, kad dar labiau jų netraumuoti. „Esant žemam kraujospūdžiui, reikėtų mažinti glostomųjų atpalaiduojančių judesių kiekį ir laiką, kad jis dar labiau nesumažėtų, neimtų svaigti galva, – pataria Loreta. Ir priešingai – esant aukštam kraujospūdžiui, masažo metu atlikti mažiau energingus judesius.“ Esant onkologiniams susirgimams, derėtų prieš masažo procedūras pasikonsultuoti su gydančiu gydytoju.

MASAŽAS SAU – VISAI NESUDĖTINGA PROCEDŪRA

Neturint galimybių apsilankyti pas specialistą, lengvai galima pasimasažuoti pačiam. Naudojant įvairias masažo technikas galime ryte suteikti sau daugiau energijos. „Žiūrėdami televizorių pasimasažuokite sau pėdas, šnekėdami telefonu – rankas, – pataria kosmetologė. – Svarbu jaustis patogiai, rasti tinkamą kūno padėtį.“

Atliekant sau veido, kaklo masažą galima sumažinti galvos skausmus, įtampą, stresą, pašalinti nuovargį. Veido savimasažas gali pagerinti bendrą odos būklę, spalvą. Kaip pataria L. Valatkevičienė, svarbu, kad nebūtų tampoma veido oda, judesiai atliekami „į viršų“. „Pasirinkę kokybišką, vertingų savybių turintį aliejų odą pamaitinsime, sudrėkinsime, – sako kosmetologė. – Svarbu, kad po masažo nuo riebios veido odos nupraustumėte aliejaus perteklių.“

Veido savimasažui tinka bet koks dienos metas, jį galite atlikti net kasdien. Derėtų rasti patogią vietą, veidrodį prieš save, kol įgusite atlikti judesius. Judesiai turėtų būti kiek įmanoma ritmiškesni, atliekami švariomis rankomis. „Įsijunkite jums patinkančią atpalaiduojančią muziką, naudokite patinkančius eterinius aliejus (tiek veido masažui, tiek patalpos kvėpinimui). Masažo metu jo dar ir įkvėpsite, o aromaterapinių augalų nauda Lietuvoje vertinama nuo gilios senovės. Pažadu, rezultatus pajusite neilgtrukus“, – tikina Loreta.

Vienas iš nesudėtingų masažų pavyzdžių, kurį kosmetologė L. Valatkevičienė rekomenduoja atlikti namuose:

● Palenkus galvą į vieną pusę delnais glostyti nuo raktikaulio link smakro viena ranka, paskui kita – pradžioje vienoje pusėje, paskui – kitoje.
● Nykščių ir rodomųjų pirštų pagalba švelniai gnaibyti smakro liniją – nuo pasmakrės ausų link.
● Nugarine delno dalimi keičiant rankas švelniai plekšnojama pasmakrė.
● Abiejų rankų rodomųjų ir vidurinių pirštų pagalba atliekame smulkius, apskritiminius spaudžiamuosius judesius aplink burną.
● Glostome nuo lūpų kampučių iki ausų viena ranka kiekvieną skruostą, po to kitą, tada – abu atskirai.
● Glostoma kakta – aukštyn nuo nosies tiltelio link plaukų augimo linijos viena ranka, paskui kita. Palaikykite rankas ant kaktos, mėgaujantis šiluma, ramybe.
● Abiem rodomaisiais pirštais masažuojame raumenis tarp antakių – pirštai padedami ant nosies pagrindo ir atliekami trumpi, tvirti judesiai aukštyn link antakių.
● Apskritiminiais spaudžiamaisiais judesiais masažuojama visa kakta, pradedant nuo nosies pagrindo ir einama link smilkinių. Spustelėti tvirtai, bet netampyti odos. Pabaigus paglostyti kaktą.
● Tolygiai ir tvirtai nuo nosies pagrindo viduriniais pirštais glostoma aplink akis, spustelint ties smilkiniais. Tačiau ties apatiniais vokais tik lengvai spustelima, netampant plonos odos.
● Nykščių ir rodomųjų pirštų pagalba gnybtelėjimais masažuojama visa antakių linija nuo centro link smilkinių.
● Delnais uždengiame akis ir palaikome tiek, kiek norisi. Lengvai spustelime ir lengvai, lėtai atitraukiame rankas.
● Savimasažą pabaigiame glostant pečius, kaklą nuo raktikaulio link smakro, nuo smakro vidurio link ausų, nuo nosies sparnelių link smilkinių, nuo kaktos vidurio link smilkinių.

Visus judesius galite atlikti nuo 3 iki 6 kartų, priklausomai nuo turimo laiko, savijautos ir noro.

Ligita Šoliūnienė