Vitaminai kosmetikoje

Vitaminai kosmetikoje – seniai ne retenybė. Verta žinoti, kad vitaminų molekulės yra gana didelės ir įsiskverbti į giliuosius odos sluoksnius jos negali. Be to, kosmetikoje dažniausiai naudojami ne patys vitaminai, o jų junginiai. Bet mokslininkai mano, kad visiškai pakanka vitaminais aprūpinti epidermį – būtent nuo viršutinio odos sluoksnio vitaminai pradeda savo darbą. Patarimais apie vitaminų poveikį odai pasidalino kosmetologė Irena Baubinienė.

Specialistė sako, kad populiariausi vitaminai kosmetikoje – A, E ir C. Būtent jie laikomi pagrindiniais grožio, sveikatos ir jaunystės vitaminais.

Vitaminas A, vadinamas retinoliu – stiprus antioksidantas, veikiantis visas gyvas odos ląsteles. Odai jis suteikia elastingumo ir minkštumo, gerina jos struktūrą ir vaizdą. Vitamino A galima rasti beveik visuose kosmetikos gaminiuose, pradedant kremais ir baigiant priemonėms nagams prižiūrėti. Naudojant kremus su šiuo vitaminu, oda greičiau atsinaujina, raukšlelės tampa mažiau pastebimos, pagražėja odos spalva. Tik nemanykite, kad vitamino A riebalinis koncentratas iš vaistinės pakeis kremą ar serumą veidui. Grynas vitaminas A gali sukelti alergines reakcijas, niežulį ir net bėrimą.

„Labai svarbu prieš nusiperkant kremą sužinoti kokia retinolio forma įdėta į jūsų pasirinktą kremą. Geresnio rezultato pasieksite, jei rinksitės priemones su inkapsuliuotu retinoliu, nes mažiau bus dirginama oda. Retinoliui nepatinka šviesa, bei deguonis, mat jis praranda savo veiklumą. O jei nusprendėte įsigyti retinolio ampules, tai geriausias pasirinkimas būtų jas pirkti tamsiame indelyje su dozatoriumi ar tūtele“, – sako I. Baubinienė.

Kosmetologė pataria retinolį pradėti tepti nuo 0,025 proc. koncentracijos 2 kartus per savaitę.

„Stebėkit odos reakciją. Palaipsniui dažninkite naudojimą ir paskui pereikite prie kasdieninio naudojimo ir galite padidinti retinolio koncentraciją. Tačiau kremas, ar serumas kuriame retinolio koncentracija 0,01 proc. tikrai atlieka savo darbą, tai patvirtina tyrimai“, – sako specialistė.

Kremą patariama tepti ant sausos odos, nes tepamas ant drėgnos odos gali padidinti suerzinimą, ypač jei be retinolio kreme yra dar ir rūgščių. Kremą tepkite greitai, nešildykit delnuose, netrinkit tarp pirštų, kad būtų kuo trumpesnis kontaktas su oru, šviesa, šiluma.

Kremą tepkite vakare, geriausiai valandą iki miego. Ir neužmirškite: šito kremo negalima naudoti ant akių vokų, po antakiais. Anot kosmetologės, jei oda sudirgtų padarykit kelių dienų pertrauką, jei pašaliniai reiškiniai vargintų ilgiau nei savaitę nebenaudokite kremo, arba rinkitės mažesnės koncentracijos preparatą. Tuo metu nenaudokit agresyvių, stipriai kvepiančių prausiklių, kremų. Ryte naudokite kremą su SPF apsaugą. Jei užtepus kremą su retinoliu jaučiate sausumą naudokite papildomai drėkinantį kremą, tepkite jį praėjus 15 minučių po retinolio, kad pastarasis spėtų įsigerti.

Greito rezultato retinolis neduoda, jam reikia laiko, per naktį stebuklo nenutiks. Rezultatus pamatysit po 3 mėnesių kremo/serumo naudojimo. Maksimalus efektas – po metų. Pirmus mėnesius, kad ir kaip žiūrėsite rezultato nepamatysit, bet būkit kantrios ir nepadėkit kremo į lentyną, naudokite toliau.

Antrąją vietą pagal naudingumą odai užima vitaminas E. Jis nepakeičiamas, bandant apsaugoti odą nuo vytimo, padeda jai išsaugoti natūralų drėgnumą, lygina raukšleles, maitina ir saugo nuo ultravioletinių spindulių. Vertingiausias vitamino E šaltinis – kviečių gemalų aliejus, ne veltui jo dažnai dedama į kosmetikos gaminius. Šiaip vitamino E yra javuose, daigintuose grūduose, šalto spaudimo aliejuose.

Vitaminas C – galingiausias antioksidantas iš visų vitaminų. Jis skatina kolageno sintezę, padeda odai atsinaujinti, didina jos elastingumą, naikina pigmentacijos pėdsakus. Vitaminas C vadinamas sveikatos ir jaunystės vitaminu, juk, be visa kita, jis malšina uždegimą, stiprina imunitetą ir lėtina senėjimo procesą.

Vitaminas F – riebiųjų rūgščių kompleksas (linolio, linoleno, arachidono) – plačiai naudojamas kosmetikos gaminiuose, skirtuose sausai ir sudirgusiai odai valyti ir maitinti. Taip pat jis dalyvauja deguonies ir riebalų apykaitos procesuose, slopina uždegimus ir mažina odos šerpetojimą.

Vitaminas B5 (D pantenolis) – drėkina, ramina, slopina sudirgimą, uždegimą ir niežulį, pasižymi stipriu jauninančiu ir raukšles lyginančiu poveikiu. Geriausiai iš visų vitaminų jį pasisavina plaukai: jis atgaivina pažeistus plaukus, lygina, maitina ir stiprina plaukų šaknis.

Vitaminas H (biotinas) – atkuria odos spalvą, reguliuoja riebalinių liaukų veiklą, mažina pabrinkimą.

Vitaminas D dar vadinamas saulės vitaminu. Jis būtinas mineralinių medžiagų apykaitai, padeda regeneruotis odai, didina jos stangrumą. Dažniausiai vitamino D dedama į maitinamuosius kremus, skirtus naudoti šaltuoju metų laiku ir kremus, lėtinančius odos senėjimą.

Ar šis straipsnis buvo naudingas?
Išreikškite savo nuomonę ir taip padėkite mums tobulėti!
Patiko
Nepatiko