Kelyje – žemdirbių technika

Prasidėjus intensyviam žemdirbystės darbų sezonui, keliais kur kas dažniau juda ir žemdirbių technika. Kadangi dėl karantino jos techninei apžiūrai šiemet padaryta išimtis, atsirado didesnė tikimybė, kad dalis žemės ūkio transporto gali būti techniškai netvarkinga, pastebi draudikai.

Draudimo bendrovės BTA duomenimis, didžiąją dalį eismo įvykių, į kuriuos patenka traktoriai ir kitos žemės ūkio mašinos, sudaro žemės ūkio technikos ir kitų transporto priemonių susidūrimai. Praėjusiais metais buvo užfiksuotas tokių įvykių sumažėjimas: 2018 m. – 88 susidūrimai, 2019 m. – 62.

„Traktorių techninės apžiūros galiojimo laikas pratęstas iki karantino režimo pabaigos ir dar dviem mėnesiams po to, jei ši pasibaigė jau po kovo 14-osios. Ši iš pirmo žvilgsnio geranoriška išimtis gali baigtis tuo, kad keliuose padaugės techniškai netvarkingos žemės ūkio technikos, kuri sukels daugiau nei įprasta avarinių situacijų ar eismo įvykių. Todėl raginame žemdirbius nevažinėti su netvarkingomis transporto priemonėmis, o vairuotojus būti ypatingai atidiems“, – sako draudimo bendrovės Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Jis priduria, kad žemės ūkio technikos draudimas galioja ir neturint techninės apžiūros.

Auksinė taisyklė – laikytis atstumo

Bene visą šalies gyvenimą paralyžiavęs karantinas nestabdo ūkininkų darbų, kuriems kliūtimi tampa nebent netinkami orai. Todėl draudimo ekspertas neeilinės situacijos metu vairuotojams siūlo pirmiausiai laikytis didesnio atstumo.

„Žemės ūkio technika važiuoja palyginti lėtai ir gali sukelti klaidingą pojūtį, kad ją aplenkti nebus jokių problemų. Tačiau dideli gabaritai visų pirma užstoja vaizdą priekyje, o nesilaikant saugaus atstumo mažėja ir lengvųjų automobilių manevravimo, stabdymo galimybės. Būkime kantresni šiuo metu ir lenkime žemės ūkio techniką tik visapusiškai įvertinę eismo sąlygas.

Nevalia daryti staigių judesių ar lenkti pavojingose, ne itin gerai matomose kelio atkarpose. Be to, prisiminkime, kad valdyti žemės ūkio techniką yra sudėtingiau nei kitas transporto priemones, todėl siūlyčiau neužmiršti distancijos ir neprilipti prie jų“, – rekomenduoja A. Žiukelis.

Jo teigimu, techninės apžiūros atidėjimas, nors ir suprantamas, savo ruožtu irgi didina rizikas.

„Auga tikimybė, kad gali sutrikti žemės ūkio technikos valdymo mechanizmai ar sistemos, atsikabinti ar nukristi kokia nors detalė – vien netikėtumo faktorius ar net išgąstis gali sutrikdyti kitą vairuotoją ir priversti jį griebtis staigaus, tačiau nebūtinai saugaus manevro. Juolab, kad Lietuvoje policija vis dar fiksuoja atvejus, kai už žemės ūkio technikos vairo sėda nuo alkoholio apsvaigę vairuotojai“, – tikina ekspertas.